Jom Jadi Follower ana

Tuesday, February 9, 2010

PERJUANGAN MESTI DITERUSKAN

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH....


" Dan jgnlah engkau berdukacita (wahai Muhammad), disebabkan org2 yang segera menceburkan diri dalam kekufuran kerana sesungguhnye mereka tidak sekali-kali akan dapat mendatangkan kemudaratan kepada ALLAH sedikitpun. ALLAH menetapkan tidak akan memberi kpd mereka (balasan baik syurga) pada akhirat kelak,dan mereka pula beroleh azab seksa yang amat besar. Sesungguhnye org2 yg membeli (memilih)  kufur dengan meninggalkan iman tidak sekali2 mereka akan dapat mendatangkan kemudaratan kepada ALLAH sedikitpun, dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak berperi sakitnye. Dan janganlah sekali2 orang2 kafir menyangka bahawa Kami membiarkan (mereka hidup lama) itu baik bagi mereka, kerana sesungguhnye Kami biarkan mereka hanyalah supaya mereka bertambah dosa (didunia) dan mereka pula beroleh azab seksa yang mghina (diakhirat kelak). ALLAH tidak sekali2 akan membiarkan orang2 yang beriman dlm keadaan kamu ada seorang (bercmpr aduk mukmin & munafik)  bahkan tetap menguji kamu) sehingga ia memisahkan yang buruk (munadik) drpd yg baik (beriman). Dan ALLAH tidak sekali2 akan memperlihatkan kepada kamu perkara2 ghaib akan tetapi ALLAH memilih dari Rasul-Nye sesiapa yang dihendakiNye ( untuk melihat perkara2 Ghaib). Oleh itu berimanlah kamu kepada ALLAH & RasulNye dan kamu beriman dan bertakwa, maka kamu akan beroleh pahala yang Besar"
(SURAH ALI-IMRAN : 176-179)


    Demikianlah janji2 ALLAH terhadap orang2 beriman dan azab n amaran ALLAH terhadap orang yg kufur serta munafik.. Begitu juga perjuangan kite dalam membawa Islam (dakwah) pada dunia akhir zaman kini, yang mana telah keluarnye segala tanda2 kecil dunia hendak kiamat  antaranye banyaknye umat Islam JAHIL tentang Islam dan berlakunye n byk kemungkaran di atas bumi..
   Tetapi Ingatlah sahabat2 JANJI2 ALLAH terhadap sesape yg menolong AgamaNYE seperti dalam Firman ALLAH :
"Wahai orang2 beriman jika kamu menolong Agama ALLAH, nescaya ALLAH akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu"  (Surah Muhammad : 7), kite sebagai hambaNye mestilah sentiasa yakin atas janji2Nye kerana Allah tidak pernah mungkari janjiNye.. janganlah kite bersedih atas pe yg kite lakukan tidak berhasil, tidak berkesan, tidak ade tindakan positif dari insan yang kite dakwahkan.. Firman Allah : "Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yg beriman." - (Surah Al-Imran ayat 139)
percaya lah sahabt2 smua ini adalah ujian dari Allah untuk menguji tahap keimanan hambaNye yang mgakui mencintaiNye.. Firman ALLAH : "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta." (Surah Al-Ankabut ayat 2-3).
     Dan janganlah kite sebagai pejuang ALLAH cemburu akan kesenangan akan yang dimiliki oleh orang Kafir kerana IngatLah para sahabat kerana dengan kesenangan juga banyak manusia ini lalai n leka terhadap Perintah ALLAH.. Firman ALLAH : "Sesungguhnye Kami telah jadikan apa yang ada dimuka bumi sebagai perhiasan baginye, kerana Kami hendak menguji mereka, siapakah antara yang lebih baik amalnye" (Surah Al-Kahfi :7). Malah berbanggalah atas keperitan, kesusahan dan kepayahan yang kite ada kerana setiap dari itu ALLAH mengira setiap kebajikan yang kite lakukan dan membuatkan kite lebih dekat kepadaNye....
    Sebagai seorang pejuang juga janganlah kite berasa keseorangan dlm menghadapi cabaran n dugaan ALLAH berikan.. ingatlah janji Allah tidak membiarkan orang yang beriman dan ingin membawa AGAMA ALLAH itu keseorangan malah dihantar pertolongan kite membantu dan menguatkan kite ...Firman ALLAH : "Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (cubaan) sebagaimana halnye orang2 terdahulu sebelum kamu? mereka ditimpa mala petaka dan kesengsaraan serta digongcangkan (dengan bermacam2 cubaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang beriman bersamanye. 'bilakah datangnye pertolongan Allah?, Ingatlah sesungguhnya pertolongan ALLAH itu amat dekat"- (Surah Al-Baqarah : 214)..
   Ingatlah dunia hanya persinggahan sementara untuk kite cari bekalan, akhirat jua tempat kite kembali PadaNye..  dan ingatlah Janji ALLAH bahawa semua hari nanti kemenangan akan berpihak kepada Islam... Maka bangkitlah sahabat2 teruskan perjuangan untuk pastikan sinar Islam terus bersinar di muka bumi walau di mana kita berada dan pastikan kitelah antara rantai2 perjuangan ke arah kemenangan ISLAM.. PERJUANGAN MESTI DITERUSKAN walaupun banyak rintangan perlu ditempuhi... pahitnye hanya didunia sementara tapi manisnye berkekalan di Akhirat sana.. InsyaALLAH... AMEEN..

No comments: