Jom Jadi Follower ana

Monday, March 8, 2010

PILIH ANTARA 2...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ... Syukur ke Hadrat Illahi atas nikmat Iman, Islam serta Kesihatan.. Syukur Ya Allah kerana bg kesempatan ini untuk HambaMu yang hina ini untuk menulis sikit coteran ini..
Pilih antara 2, iaitu ditinggalkan yang satu or pilih kedua2nye....???? menjadi persoalan diminda ini... SubhanaAllah... susahnye nk wat keputusan... kedua2 pilihan nie sayang tuk ditinggalkan atau dikorbankan.. same2 ada kepentingan tersendiri... tetapi dikhuatiri jika pilih kedua2nye takut.. xmampu kerana tggungjwab study gi...
Patutkah meninggalkan sesuatu itu jika masa itu ia sangat perlukan kite??? kedua2nye mempunyai kepentingan Islam... SubhanaAllah... Ya Allah bantulah hambamu nie wat keputusan yang terbaik...
Terigt Ustaz/Ustazah serta mak ayah... kata jika kiter confius nk wat keputusan wat la solat Istikarah... tuk dapatkan petunjuk Allah.. sesungguhnyer petunjuk Allah itu adalah keputusan yang lebih baik... disamping usaha dapatkan pendapat2 org yg berpengalaman.... InsyaAllah...
"Ya Allah.... jika aku terpaksa tinggalkan satu darinye... aku redha... walaupun sayang tuk meninggalkannye... tetapi jika kedua2nye Engkau Takdirkan tuk aku memilihnye... Kuatkanlah Aku hadapi semua nie... sesungguhnyer aku dikalangan manusia biasa lemah dgn dugaan... peganglah Aku serta sabarkanlah aku hadapi semua nie... demi Islam n Lillahitaala.... Amin..."

No comments: