Jom Jadi Follower ana

Saturday, January 23, 2010

LUAHAN HATI DAN DOA QOLBIKU


Ya ALLAH tuhan yang mencipta sekelian alam, Kaulah yang Maha Pengasihi dan Maha Penyayang, Kau Maha Pemurah dan Pengampun segala Pujian hanya untukMu Ya ALLAH.. Selawat dan Salam ke atas Nabi Muhammad SAW, keluarga serta sahabat2 baginda sekalian...
" Ya ALLAH... berilah aku, keluarga serta sahabat2ku kesabaran aku dalam menghadapi
masalah nie... serta ujian yang menimpa kami dalam usaha kami untuk membawa dakwah dan AgamaMu Ya ALLAH....Jadikanlah Kesedihan dan air mata nie dalam membawa agamaMu sebagai bukti CINTA kami kepadaMu dan juga sebagai ampunan bagi kami.... Kuatkanlah semangat lagi semangat kami dalam dakwah nie.. Janganlah Engkau jadikan ujian nie sebagai pelemah kepada kami, tetapi jadikanlah ujian ini sebagai pengbangkit semangat kami dan sebagai jalan kepada kami untuk lebih mendekatiMu....."
" Ya ALLAH berilah pertolongan dariMu untuk membantu kami, hantarkanlah apa-apa wadah untuk membantu kami untuk meneruskan perjuangan Rasulullah SAW... Tetapkanlah hati kami dalam keimanan dan ketakwaan kepadaMu.. Tunjukkanlah kami jalan yang benar serta lurus... kurniakan hidayah dan petunjukMu untuk memudahkan kami membawa Agamamu.... Eratkanlah Ukhuwuh antara kami untuk bersatu membawa AgamaMu yang satu, Disamping Ikhtilat yang terpelihara supaya dalam perjuangan ini tidak bercampur dengan segala maksiat dan dosa tidak kira besar atau kecil... Sedarkanlah kami atas kelalaian dan kealpaan kami terhadapMu... Bersihkanlah hati-hati kami dari dosa2 kami sendiri seperti bersih seorang anak yang baru dilahirkan dari segala dosa.... Jadikanlah juga hati2 ini hati2 yang sentiasa berhendak terhadap Islam dan hati2 yang sentiasa pastikan AgamaMu terus bersinar di bumi ini.. serta Jadikanlah kami antara rantai2 perjuangan RasulMu iaitu Rasulullah SAW ..."
" Ya ALLAH, kami bantulah hambamu yang lemah ini, bantulah kami, pimpinlah kami, serta peganglah kami dalam mencari RedhaMu.... Sentiasalah kami dalam pandangan dan pemerhatianMu, dan janganlah sekali-kali Engkau Abaikan dan menjauhkan pandanganMu terhadap kami.... "
" Ya ALLAH bantulah kami...... bantulah kami....... bantulah kami dalam menghadapi ujian dan cubaan nie... Perkenaankanlah.... perkenankanlah... perkenankanlah DOA permohonanku ini Amin.... Amin.... Amin... Ya Rabbal Alamin... Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW, keluarga serta sahabat2nya...."

AMIN........

No comments: